Pytanie: Kiedy zapytałem mojego nauczyciela czy słyszał Twoją grę odpowiedział, że nie akceptuje Twojego negatywnego przesłania. Odpowiedziałem, że podczas dziesięciu lat słuchania Twojej muzyki nie znalazłem nic negatywnego i zapytałem go czy to z powodu Twojej fascynacji okultyzmem. Powiedział, że ten cały okultyzm jest zły i szatański. Zaniepokoił mnie, ponieważ to jest człowiek, który zajmował się rytmem całe swoje życie a nie docenia Twojej twórczości z powodu jakiegoś przekonania. Co o tym myślisz?
Odpowiedź: Niestety, przekonałem się, że niewiele można przekazać takim ludziom jak Twój nauczyciel. Dla niektórych wiedza jest rzeczą przerażającą, która może burzyć mury ich małych twierdz, które sobie wznosili i umacniali przez wiele lat, dlatego łatwiej im przypiąć czemuś etykietkę "zło" zamiast mieć zagrożone bezpieczeństwo i pozostawić się podatnym na nieskończony chaos. Przekonałem się, że odwaga jest zawsze nagradzana, kiedy próbujesz znaleźć prawdę i piękno takie jakie jest, a nie takie jak ktoś powiedział, że jest. Zawszę ufaj swojej własnej religii a Twoje poszukiwania nie zostaną niespełnione, i przy okazji, słowo okultystyczny, znaczy ukryty.
___________
Pytanie: Zastanawiam się czy książki Crowley'a są dostępne. Szukałem wznowień jednak w żadnej bibliotece nie są dostępne. Jest jakieś miejsce, które mógłbyś skazać?
Odpowiedź: Najlepszym miejscem, które mogę zasugerować jest internet. Miałem szczęście kiedy znalazłem wznowienie książki na ebay'u oraz w Advanced Book Exchange abebooks.com
___________
Pytanie: Jak Tool podpisał kontrakt, masz jakieś wskazówki, jak uzyskać kontrakt z wytwórnią?
Odpowiedź: Jeśli grasz muzykę by podpisać kontrakt zrób mi, sobie i całemu światu przysługę i zakończ ten pomysł. Jeśli grasz w zespole na lokalnej scenie i nie powiększasz liczby zwolenników wtedy nie masz głosu czy przekazu, który musi być wysłuchany. Chodzi o to, żeby nie rezygnować po prostu. Musisz zrezygnować, próbując przekonywać innych ludzi i grać dla siebie. Tool zagrał tylko 7 koncertów zanim pojawił się rekiny szukające świeżego mięsa, by okraść i wykorzystać. Powodem tego było każdorazowo nasze wystąpienie, nasi przyjaciele wracali do domów, namawiali swoich przyjaciół, ci zaś zabierali swoich przyjaciół. Od kiedy zagraliśmy pięć razy kluby, w których koncertowaliśmy były już zatłoczone. Albo masz pewną chemie, którą wykorzystasz do rozpowszechniania muzyki, albo nie. Nie ma nic złego w graniu muzyki płynącej prosto z serca, która nie jest trendy ani popularna, jednak nie ma nic gorszego niż ktoś, kto zuboża swoją muzykę czy jest skłonny do ustępstw ze względu na popularność i pieniądze.
___________
Pytanie: Brałeś lekcje gry czy jesteś samoukiem?
Odpowiedź: W wieku 10 lat dołączyłem do szkolnego zespołu i rozpocząłem prywatne lekcje gry na werblu z Keith'em Murray'em. Bryan Ayers był moim pierwszym nauczycielem gry, z którym się uczyłem 2 lata później. Obaj mieli znakomitą reputację, predyspozycję do bycia najlepszymi w Paola (Kansas). Podczas nauki w szkole średniej i wyższej kontynuowałem naukę z Johnem Whitney'em by przygotować się na muzyczną edukację w koledżu. Późniejsze lata szkoły wyższej poświęcałem także lekcjom jazzu z Allenem Carterem, który był uczniem Joe'a Morello. Doświadczenia w koledżu nabierałem w Emporii (Kansas) z instruktorem Rex'em Stone'em, ale trwało to tylko jeden semestr, po którym przeniosłem się na Uniwersytet w Missouri by studiować z Charmaign'em Asher-Wiley'em przez cztery lata. Michael Udow, który w tamtym czasie był nauczycielem miał także znaczący wpływ na ukształtowanie się w moich młodych latach warsztatu gry na perkusji. Edukacja po koledżu opierała się na książkach i ćwiczeniach na własną rękę az w 1998 roku spotkałem Aloke Dutta. Jego wiedza na temat bębniarzy wśród wschodnich Indian jest bardzo szeroka i otwiera oczy. Dzielił się nią ze mną hojnie przez ostatnie lata.
___________
Odpowiedź: W świecie perkusistów cenię Ringo Starr'a, John'a Bonham'a, Bill'a Bruford'a, Carl'a Palmer'a, Billy'ego Cobham'a, Tony'ego Williams'a, Alan'a White'a, Barrymore'a Barlow'a, Clive'a Bunker'a, Lenny'ego White'a, Terry'ego Bozzio, Vinnie'ego Coliauta, Steve'a Jansen'a, Pat'a Mastelotto, Louis'a Bellson'a, Buddy'ego Rich'a, Omar'a Hakim'a, Alex'a Acunę, Aloke Duttę, Paco Sery'ego, Elvin'a Jones'a, Peter'a Erskin'a, Steve'a Gadd'a, FM Einheit'a, Chad'a Wackerman'a, Martin'a Atkins'a, Cevin'a Cey'a, Yukihiro Takahashi'ego, Stewart'a Copeland'a, Tommy'ego Aldridge'a oraz Denis'a Chambers'a - to moje główne autorytety.
___________
Odpowiedź: ZAUM istnieje i ma się dobrze, jednak póki co został na boku, dopóki nasze plany ponownie się ze sobą pokryją. Są plany reaktywacji w niedalekiej przyszłości. Misja naszego transcendentalnego języka przyszłości musi być kontynuowana!
___________
Odpowiedź: Nie przerzuciłem się na w pełni elektryczną perkusje i nie ma nic złego w moich zestawach Paiste czy Sonor. Lubię grac na różnych akustycznych perkusjach w różnych sytuacjach i w tym momencie ciągle czuję, że elektroniczne bębny dobrze nadają się jako uzupełnienie do nich a nie zastąpienie.
___________
Odpowiedź: Mogę powiedzieć tylko co było dobre dla mnie. To jest bardzo subiektywne, uważam, że odpowiedni instruktor jest bardzo ważny w znajdowaniu twoich słabości i stosowaniu właściwego nauczania. Ja skorzystałem na robieniu rożnych elementarnych ćwiczeń i pracy z:
"Advanced Techniques for the Modern Drummer" - Jim Chapin
"Four Way Coordination" - Elliot Fine, Marvin Dahlgren
"New Breed" - Gary Chester
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz